Frisse blik op traditionele standaarden

Juristen zoeken digitaal al twintig jaar op dezelfde manier. Soms is er een frisse kijk en baanbrekende aanpak nodig om tradities te doorbreken. Ontmoet Bluetick; een speler die met AI-technologie het juridische speelveld op z’n kop zet.

‘Ik wil dat in de toekomst geen enkele juridische professional tijd kwijt is aan het zoeken naar relevante content.’

Koen Aarns, founder Bluetick

Bluetick in a nutshell

Bluetick is in 2019 opgericht door vier masterstudenten aan de Jheronimus Academy of Data Science in Den Bosch. Tijdens deze studietijd vonden zij elkaar in een gezamenlijke passie: AI in combinatie met ondernemerschap. Inmiddels is Bluetick in rap tempo doorgegroeid. Dat is ook niet zo gek, gezien haar verrassende kijk op het juridische zoekgedrag.

Aan de eerste versie werkten zeven vooraanstaande advocatenkantoren, waaronder AKD, Kienhuishoving en Damsté, mee.

Winnaar 25 onder de 25-verkiezing van Sprout.

14 september 2021

Gesteund door venture capital investeerders.

14 september 2021

Samenwerking met Sdu en prominente visionairs.

14 september 2021

Financieel stabiel (yep dat kan, ook als startup).

14 september 2021

Al ruim drie jaar unstoppable.

14 september 2021

‘Wij maken AI bruikbaar voor juristen zodat zij moeiteloos toegang krijgen tot de content die zij nodig hebben.’

Thijs Kranenburg, founder Bluetick

Ons team
aan knappe koppen

Ons team aan knappe knoppen bestaat voornamelijk uit data wetenschappers; specialisten die samenwerken met domeinexperts, redacteuren, advocaten en diverse universitaire faculteiten. Wie er aan de basis staan van deze technologisch koploper?

Koen Aarns
Founder & CEO

Koen is “ons gezicht naar buiten”. Hij praat de hele dag door met investeerders, klanten en eindgebruikers. Hij maakt de vertaalslag van inzichten, die hij ophaalt in de markt, naar ons product. De behoeften van de eindgebruikers weet hij naadloos over te brengen aan onze ontwikkelaars.We willen hem voor geen goud missen, want hij zorgt letterlijk voor de centen. Een sportman met een kick-ass mentaliteit.

Kasper Kooijman
Founder & CPO

Kasper maakt de Bluetick techniek bruikbaar voor eindgebruikers. Dit betekent vooral veel programmeren. Heel kort door de bocht: zonder Kasper geen product. Dus je snapt, we houden deze doorzetter, die altijd een positief licht op de zaak schijnt, graag aan boord. Met plezier hoor, want deze eigenwijze collega geeft nooit op. Vanuit zijn klimervaring weet hij dat je iedere bergtop bereikt, als je maar door blijft klimmen.

Thijs Kranenburg
Founder & CTO

Thijs is verantwoordelijk voor de kwaliteit van onze modellen. Hierbij maakt hij gebruik van de nieuwste NLP (Natural Language Processing) technieken. Het is simpel; zonder Thijs geen resultaat. Om expert te blijven verslindt hij onderzoeken (het liefste in zijn hangmat), bedenkt hij analogieën en zet hij razendsnel experimenten op. Hij houdt ons scherp en zorgt dat we continu doorontwikkelen.

Jeroen Zweers
Head of Strategy

Jeroen is onze visionair en strateeg. Een zwaargewicht die al jaren de juridische beroepsgroep aanzet tot innovatie. Zijn netwerk is onuitputtelijk en zijn visie inspirerend. Hij houdt ons, als senior, scherp en op koers. Jeroen bekijkt de dingen graag anders, dat verklaart vast ook zijn voorliefde voor design en architectuur.

‘Wij maken graag de vergelijking met Netflix of YouTube. Daar krijg je op basis van kijkgedrag suggesties, bij ons op basis van juridisch zoekgedrag.’

Kasper Kooijman, founder Bluetick

Wat Bluetick zo uitzonderlijk maakt

Bruikbaarheid van informatie

Met Bluetick is struinen door documenten verleden tijd. Bluetick laat direct in haar resultatenlijst zien waarom documenten voor jou relevant zijn.

Toont relaties tussen documenten aan

Resultaten staan bij Bluetick niet los van elkaar. Zij zijn overeenkomstig op bepaalde facetten. Bluetick laat die relatie zien, inclusief of zaken inmiddels zijn overruled door nieuwe uitspraken.

Relevantie getoonde content

Bluetick begrijpt het lokale rechtssysteem en de achterliggende zoekvraag van de jurist. Hierdoor tonen wij alle relevante content en laten wij zien welke passages essentieel zijn voor de zoekvraag.

Eén centrale search hub

Met Bluetick heb je alle soorten content op één plek. Bluetick zoekt slim binnen alle juridische (interne, openbare en uitgevers) content die nodig is om een zaak te behandelen.

Waarom Bluetick gebruiken

Beter dan zoekmachines

Een zoekmachine herkent geen juridisch taalgebruik. Ook kan het niet over verschillende contentbronnen heen zoeken. Met Bluetick weet je zeker dat je zo compleet mogelijk werkt. Met de garantie dat je alles hebt gezien dat relevant is voor jouw onderbouwing. 

Creëer een search hub

Wat als je interne knowhow combineert met openbare bronnen en uitgeverscontent? Bluetick creëert een legal research hub waarbij niet ‘search’, maar ‘research’ centraal staat. In een handomdraai betere content voor jouw casus. 

Slimme assistent

Bluetick is jouw slimme assistent die, op basis van jouw zoekopdracht, een lijst met bijpassende content levert. Bluetick geeft een voorstel voor de passages die houtsnijden. Onze AI-tool beoordeelt, beter dan de mens, wat voor jou bruikbare content is. 

Kwaliteit verhogen

Met Bluetick reageer je niet alleen sneller en meer proactief op de hulpvraag van je cliënt. Ook gaat de kwaliteit van je werk omhoog, doordat je jouw standpunten nog beter onderbouwt. Ook wordt het werk een stuk aantrekkelijker, want werken met Bluetick is helemaal van nu. 

Veelgestelde vragen

1
Wat kan Bluetick betekenen voor uitgevers?

We kunnen ervoor zorgen dat jullie zoekmachine echt goed werkt zodat jullie klanten de content vinden die ze nodig hebben. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

2
Vervangt Bluetick onze complete zoekfunctie?

Dat kan, maar dat hoeft niet. Afhankelijk van jouw wensen kan Bluetick worden ingezet als extra laag over de huidige ranking, of de volledige zoekfunctionaliteit overnemen.

3
Kunnen andere klanten van Bluetick bij mijn gegevens?

Nee, jullie data is strikt beveiligd en kan niet door onze andere klanten worden gezien.

4
Welke talen zijn beschikbaar?

Op dit moment is Bluetick beschikbaar in het Nederlands en Engels. We kunnen iedere nieuwe taal beschikbaar maken binnen 2 maanden. Dat is veel sneller dan concurrenten. We leggen graag uit hoe we dit doen in een persoonlijk gesprek.V: Welke typen content zijn beschikbaar?

5
Welke typen content zijn beschikbaar?

Onze modellen zijn opgezet zodat ze onafhankelijk zijn van het type document. Dat betekent dat het toepasbaar is op alle soorten juridische documenten. Denk aan jurisprudentie, commentaren, annotaties, adviezen en contracten.

6
Hoe moeilijk is het om Bluetick te implementeren?

Het enige dat jullie nodig hebben om Bluetick te implementeren, is een API call naar onze servers. Wij sturen dan de resultaten terug die het meest relevant zijn.

Benieuwd hoe Bluetick jou kan helpen?

Maak gerust een afspraak. Artificial Intelligence klinkt misschien een beetje spannend, maar wij bijten niet.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.